Inspiration

Inspiration

Bli inspirerad av artiklar och se tidigare webinarier om aktuella saker inom MarTech, CXM och Marketing Automation. Kanske upptäcker du något spännande som du vill veta mer om?

Filter

fran nyhetsbrev tlll kundresa

15.05.25

Artikkel

Marketing Automation

Marketing Automation för B2B – Outnyttjad potential!

Trots att många B2B-företag har investerat i CRM & Marketing Automation är det få som utnyttjar dess fulla potential. För många stannar det vid några lead nurturing-flöden – men möjligheterna är mycket större än så!

15.05.25

Webinar

Webinar

Webinar med Nosto - Skapa tillväxt genom personalisering

Personalisering är mer än bara ett buzzword – det är en nyckel till tillväxt. I vårt kommande webinar får du en snabb introduktion till Nosto, hur plattformen integreras sömlöst i din tech stack och varför personalisering bör vara en självklar del av din strategi framåt.

Marketing automation för e-handel

03.05.25

Artikkel

Marketing Automation

Marketing Automation för e-handel

Varför det är viktigt, hur du kommer igång och 7 flöden som ökar konverteringen och kundvärdet.

Kundklubb för lojalare kunder

02.05.25

Artikkel

Loyalty

Starta en kundklubb

En kundklubb ökar kundlojaliteten och stärker relationen till dina befintliga kunder. Lär dig varför och hur du startar ett framgångsrikt lojalitetsprogram.

4 olika datatyper

01.05.25

Artikkel

Analys

Olika Typer av Kunddata

Lär dig skillnaden mellan nollpartsdata, förstapartsdata, andrapartsdata och tredjepartsdata.

E-mail marketing bästa praxis

24.04.25

Artikkel

Marketing Automation

E-mail marketing - Best Practice

En överblick av Best Practice när din kommunikation med ett e-mails olika delar, Innehåll och leveransbarhet.

16.04.25

Artikkel

CXM

Retail Radar: Insikterna som hjälper dig träffa rätt under 2025

Voyados Retail Radar 2025 visar att kundkommunikation och lojalitet är två av de viktigaste drivkrafterna för tillväxt inom retail.

16.04.25

Webinar

Webinar

Är du redo för SMS 2.0, framtidens mobilkommunikation?

Lär dig hur Rich Communication Services (RCS) förändrar sättet som vi kommunicerar på mobil - och vad det betyder för kunddialogen.

16.04.25

Webinar

Webinar

Så får du tillväxt i ditt lojalitetsprogram 2025

Lojalitet handlar om mer än poäng och rabatter – det är en strategi för långsiktig tillväxt! I det här webbinariet delar vi med oss av de senaste trenderna och strategierna för att stärka kundlojalitet och driva tillväxt under 2025.

15.04.25

Artikkel

Marketing Automation

Framtidens e-postmarknadsföring – 7 trender att ha koll på 2025

E-postmarknadsföring är långt ifrån ute – men spelreglerna förändras snabbt. Under 2025 ställs högre krav på relevans, personalisering och smart teknik. För att nå fram (och få effekt) krävs mer än ett bra ämnesfält. Här är sju trender som hjälper dig ligga steget före – och skapa utskick som faktiskt gör skillnad.

15.04.25

Webinar

Webinar

Så maxar du effekten av din e-postmarknadsföring

Vill du få ut mer av dina e-post- och SMS-utskick? Häng med på ett kostnadsfritt webinar där vi visar hur du ökar effekten med smartare strategi, tydligare innehåll och datadrivna insikter – oavsett plattform.

teknisk kartlaggning

25.03.25

Artikkel

Marketing Automation

Teknisk kartläggning: Grunden för effektiv kundkommunikation

I en tid där personlig och relevant kommunikation är avgörande för att behålla och attrahera kunder, blir förståelsen för hur kunddata är strukturerad och var den lagras en kritisk framgångsfaktor.

fran nyhetsbrev tlll kundresa

25.03.25

Artikkel

Marketing Automation

CXM

Nästa steg för din marketing automation

Många företag nöjer sig med att skicka nyhetsbrev eller kampanjutskick – men det är bara början. För att lyckas med marketing automation krävs det att du bygger relevanta och sammanhängande kundresor som anpassar sig efter var mottagaren befinner sig. Här är vad du behöver veta för att ta nästa steg.

fran nyhetsbrev tlll kundresa

25.03.25

Artikkel

Marketing Automation

Vad betyder lojalitet idag? – från poäng till purpose

Länge har lojalitet handlat om rabatter, bonuspoäng och stämpelkort. Men i dagens landskap är det något helt annat som får kunder att komma tillbaka.

24.03.25

Webinar

CXM

Webinar

Hur man omvandlar kundinsikter till affärsresultat

CX-webbinarium med Custellence & Oculos. Från fragmentering till framtid: Så optimerar du kundupplevelsen och skapar mätbar affärsnytta i en värld av data, teknik och föränderliga kundbehov.

28.02.25

Webinar

CXM

Webinar - Så skapar du kundupplevelser som gör skillnad

Så skapar du kundupplevelser som gör skillnad – Anmäl dig till vårt webinar! Kunder bedömer inte varumärken utifrån enstaka kontaktpunkter – de minns hela kundresan. För att driva både kundnöjdhet och en framgångsrik affär är det avgörande att skapa personliga och relevanta upplevelser genom hela kundresan. Men hur omvandlar du insikter till konkreta resultat?

04.02.25

Artikkel

CRM

CXM

Från transaktioner till relationer

Med den snabba utvecklingen av teknik, ökade kundförväntningar och begränsade marknadsbudgetar har CMOs idag en avgörande roll i att leda innovation, skapa mätbara resultat och balansera teknikinvesteringar med personaliserade kundupplevelser.

08.01.25

Artikkel

CRM

CXM

Kundresan: Nyckeln till affärsvärde och lojalitet

För att möta kundernas ökande krav på sömlösa och personliga upplevelser måste företag förstå varje steg i kundresan. Kunder förväntar sig relevanta och värdeskapande upplevelser oavsett kanal. Flertalet konsumentundersökningar visar att personalisering avgörande för lojalitet, då kunder premierar företag som förstår deras behov.

17.12.24

Artikkel

CRM

Marketing Automation

Martech coaching

Så lyckas du med Martech och Marketing Automation – tips för en smidigare vardag. I en tid där marknadsföring allt mer handlar om att kombinera data, teknologi och kreativitet kan Martech och Marketing Automation vara nyckeln till framgång. Men för många marknadsavdelningar känns tekniken som en barriär snarare än en möjlighet. Verktygen finns där, men hur använder man dem på ett sätt som faktiskt förenklar det dagliga arbetet och genererar tydliga resultat? Den stora utmaningen är ofta att översätta strategier och tekniska möjligheter till något som fungerar praktiskt. Det är lätt att hamna i en situation där systemen känns överväldigande och målen diffusa. Här är några insikter om hur företag kan få ut mer av sina Martech-investeringar och skapa en bättre balans mellan strategi, teknik och utförande.

10.12.24

Artikkel

CXM

Så optimerar du kundupplevelsen för ökad lojalitet och affärsnytta

I dagens konkurrensutsatta landskap är en stark kundupplevelse inte längre bara en fördel – det är en nödvändighet. Företag som lyckas optimera sina kundupplevelser skapar inte bara nöjdare kunder utan stärker även sin position på marknaden och driver långsiktig tillväxt. Men vad innebär det egentligen att optimera kundupplevelsen, och hur kan företag ta konkreta steg för att nå dit?

DMARC Updates

15.04.24

Artikkel

Martech

Nya kraven från Google och Yahoo för e-post som marknadsföringskanal

Om e-postmarknadsföring är en viktig del av din marknadsföringsstrategi så behöver du sätta dig in i de nya kraven från Google och Yahoo.

Trigg Loyalty

28.02.24

Artikkel

Martech

Hantera ditt lojalitetsprogram med Trigg Loyalty

En lojalitetsplattform som ger dig flexibilitet och kontroll, utvecklas av Oculos efter 25års erfarenhet av arbete med kundlojalitet.

07.02.24

Artikkel

Marketing Automation

Träffa Hampus, Marketing Operaton Specialist

Våra Marketing Operation-resurser är bland de viktigaste vi har inom marketing automation och personaliserad kommunikation. Såhär driver de din marknadsföring framåt.

Loyalty Day 2023 på Oslo Plaza

06.12.23

Artikkel

Loyalty

Loyalty Day 2023 - Summerat

Loyalty Day 2023 blev en succé! Här får du en kortversion av innehållet som blev presenterat.

Segmentering

30.11.23

Artikkel

Analys

Kom igång med analys av din kunddata

Att analysera din kundbas och förstapartsdata behöver inte vara lika avancerat som du tror. Vi guidar dig genom några enkla första steg.

Marketing as a Service (MaaS)

16.11.23

Artikkel

CRM

Marketing as a Service (MaaS)

Optimera din marknadsföring med Marketing as a Service (MaaS) – en flexibel lösning för dagens företag.

Oculos loyalty review & planning

17.10.23

Artikkel

Loyalty

Behöver du en genomgång av ditt lojalitetsprogram?

Läs mer om vår nya tjänst Oculos loyalty review & planning - ett snabbt och effektivt sätt för dig att gå igenom ditt lojalitetsprogram.

MarTech + AdTech = MadTech

17.10.23

Artikkel

CRM

Optimera din annonsering med förstapartsdata: MarTech + AdTech = MadTech

Läs mer om hur du kan utnyttja din förstapartsdata i din annonsering.

12.09.23

Artikkel

Loyalty

Kundklubb och lojalitet i lågkonjuktur

Att jobba målinriktat och datadrivet med dina lojala kunder är det smartaste du kan göra i osäkra tider.

04.06.23

Artikkel

Martech

9 tips för att lyckas med MarTech (marketing technology)

Hur du ska tänka innan du väljer plattform, vad som är viktigt vid implementering och driften av en ny teknisk plattform.

02.06.23

Artikkel

Loyalty

Integritetspolicy

Hur du följer GDPR och riktlinjer och samlar in och använder kunddata för personaliserad kommunikation

Det kan vara svårt att hänga med i de nya riktlinjer och lagar som kommit till under senare tid. Förändringarna har bland annat påverkat hur vi kan samla in, spåra och använda oss av tredjepartsdata. Här går vi igenom vad du behöver tänka på för att agera i enlighet med GDPR.